LOADING

Type to search

Spirulina: ce este? Beneficii si proprietati

News

Spirulina: ce este? Beneficii si proprietati

Share
spirulina

Te simți adesea obosit? Ești sensibil la stres? Ai tendința de a te îmbolnăvi regulat?

Spirulina este fără îndoială remediul de care aveți nevoie! Aceasta alga, este considerata a fi un „super aliment” complet natural, ce vă permite să vă consolidați imunitatea și să vă îngrijiți sănătatea. Găsiți aici părerea noastră detaliată despre această algă cu multiple beneficii.

Efectele benefice ale spirulinei

Spirulina este un superaliment deosebit de potrivit pentru a satisface nevoile specifice ale sportivilor care doresc să-și crească nivelul de energie sau persoanelor aflate în convalescență care trebuie să-și întărească imunitatea pentru a combate boala.

Datorită compoziției sale speciale și a bogăției de nutrienți și vitamine esențiale, spirulina poate proteja în mod eficient corpul și poate stimula sistemul imunitar acționând în același timp ca un detoxifiant, eliberând corpul de metale grele.

Dar asta nu este tot! Spirulina este de fapt o alga care vă permite să luptați eficient împotriva colesterolului rău și a diabetului, deoarece reglează nivelul zahărului din sânge.

În cele din urmă, spirulina permite, într-un mod total natural și fără niciun risc pentru sănătate, să contracareze fenomenele de deficit alimentar care se observă în cazul dietelor de slăbire sau în timpul sarcinii.

Proprietățile spirulinei în detaliu

Spirulina posedă numeroase proprietăți medicinale, care sunt acum bine cunoscute de către cercetători. Printre principalele proprietăți subliniem acțiunea sa asupra:

  • Sistemului imunitar – Spirulina întărește și stimulează sistemul imunitar și vă permite să luptați mai bine cu bolile. De asemenea, acționează ca un puternic antioxidant care protejează celulele de radicalii liberi și îmbătrânire, precum și eliberează organismul de toxine, deșeuri și poluanți.
  • Nivelului de energiei – Spirulina este deosebit de populară pentru sportivi, deoarece crește nivelul de energie al corpului. Datorită unei oxigenări mai bune a țesuturilor, permite o creștere mai mare a masei musculare, o rezistență mai mare și o recuperare mai bună după efort.
  • Sistemului nervos – Unul dintre efectele mai puțin cunoscute ale spirulinei se referă la sistemul nervos. Spirulin creste bunăstarea generală prin reducerea stresului și a insomniei, creste capacitatea de concentrare și de memorare. De asemenea, poate ajuta la vindecarea anumitor forme de depresie.
  • Pielii, unghiilor și părului – Datorită acțiunii sale benefice, spirulina te ajută sa-ti păstrezi sanatatea părului, a unghiilor și iti protejează eficient pielea și ochii.
    Durerilor menstruale – Pe lângă numeroasele beneficii pentru sănătate, spirulina reduce durerile menstruale.

Compoziția nutrițională a spirulinei

La nivel global, spirulina este un adevărat concentrat de vitamine și proteine biodisponibile, adică utilizabile direct de către organism și celule. Compoziția spirulinei include 60 de substanțe foarte nutritive, cum ar fi vitaminele vegetale complete, provitamina A, care optimizează dezvoltarea și vitalitatea pielii, a membranelor mucoase și a ochilor, vitaminele B1, B2 și B12, care cresc tonul și vitalitatea, precum și vitamina E care ajută la longevitate.

Spirulina este, de asemenea, foarte bogată în fier, ceea ce îl face un supliment alimentar excelent pentru persoanele anemice sau femeile însărcinate, precum și minerale esențiale precum calciu, fosfor și magneziu și oligoelemente precum zincul, cuprul și mangan.

În cele din urmă, există acizi grași esențiali precum omega 6 și antioxidanți precum ficocianina care stimulează și întărește sistemul imunitar. Datorită acestei compoziții extrem de bogate și variate, nu este necesar să se demonstreze calitățile nutriționale ale spirulinei.

Vitaminele antioxidante din spirulina

Cele mai interesante vitamine conținute în aspirulină sunt, evident, cele care au acțiune antioxidantă. Acestea sunt în principal beta-caroten (spirulina conține de 30 de ori mai mult decât morcovul) și vitamina E. Aceste două tipuri de vitamine au următoarele proprietăți:

  • Distrug și elimina din corpul nostru toxinele și poluanții.
  • Purifica organele și în special sistemul digestiv, ajutându-l să elimine toxinele acumulate.
  • Protejeaza celulele de radicalii liberi care accelerează îmbătrânirea și pot duce la apariția inflamației și a tumorilor, uneori canceroase.
  • Permit o recuperare musculară mai bună după efort, eliminând toxinele acumulate în țesuturile musculare.
  • Vitamina B12 ideală pentru vegetarieni

Pe lângă aportul proteic pe care spirulina îl aduce persoanelor care urmează o dietă vegetariană, vitamina B12 ne permite să răspundem și unor deficiențe care apar atunci când nu consumăm carne. Această vitamină este de fapt inexistentă în majoritatea legumelor și fructelor și contribuția sa in organism derivă în principal din carne, în special din carnea roșie.

Spirulina conține de patru ori mai multă vitamina B12 decât ficatul crud. Doza zilnică de spirulină este în mare măsură suficientă pentru a acoperi nevoia organismului de vitamina B12.

Vitamina B12 joacă un rol fundamental în îngrijirea părului și a unghiilor, precum și în menținerea sanatatii ochilor. Prin administrarea spirulinei, puteți combate toate aceste probleme.

Care sunt efectele benefice ale spirulinei pentru masa musculara?

  • Efectele benefice concrete ale spirulinei pentru cresterea masei musculare:
  • Reducerea oboselii și obținerea unei performanțe mai bune, precum și o rezistență mai mare la efort.
  • Reducerea durerilor adesea cauzate de antrenament intensiv.
  • Reducerea semnificativă a nivelului de colesterol rău în avantajul celui bun și scăderea zahărului din sânge.
  • Stimularea apărării imune datorită creșterii anticorpilor și a limfocitelor.
  • Acțiune antiinflamatorie care ajută la calmarea mușchilor după efort, în special datorită betacarotenului.

Creșterea producției de hemoglobină asigurând astfel o mai bună oxigenare a țesuturilor musculare și dezvoltarea musculară.

În cele din urmă, numeroșii antioxidanți conținuți în spirulină vă permit să luptați împotriva radicalilor liberi și să eliminați mai repede toxinele acumulate în mușchi în timpul exercițiului.

Evident, spirulina nu are efecte secundare decât în cazul consumului exagerat.

Efectele spirulinei asupra pielii

După cum am menționat anterior, spirulina acționează în principal asupra reducerii îmbătrânirii celulelor pielii. Pe de altă parte, această îmbătrânire este încetinită pentru toate celulele din corp, inclusiv celulele neuronale. Dar cum se traduce acest lucru în termeni de beauty?

În urma unui tratament cu spirulină, veți observa în scurt timp că pielea dvs. devine mai frumoasă, mai catifelata și mai elastică, în special datorită oligoelementelor care alcătuiesc spirulina și care acționează ca puternici antioxidanți și detoxifianți.

Beta-carotenul și ficocianina sunt, de asemenea, pigmenți naturali care conferă pielii o culoare perfectă chiar și iarna.

O catifelare mai mare a epidermei se obține, de asemenea, grație aminoacidului gamma linolenic care permite, printre altele, reducerea aspectului ridurilor și a petelor maronii și de asemenea, îmbunătățește hidratarea generală a pielii, făcând-o mai rezistentă și elastică.

În cele din urmă, spirulina permite eliminarea mai rapidă a toxinelor care estompează pielea și pot provoca apariția cosurilor și a iritațiilor sau chiar roșeața în anumite zone.

Datorită tuturor acestor efecte benefice, spirulina permite pielii să-și recapete toată splendoarea și te face să arăți mai tânără.

Cum poate spirulina sa regleze colesterolul?

Mai multe studii științifice foarte serioase efectuate recent au arătat că spirulina ajută la scăderea semnificativă a nivelului de colesterol rău. De fapt, la persoanele care au consumat 4,5 grame de spirulină pe zi timp de 6 săptămâni, rata trigliceridelor a scăzut brusc, iar colesterolul bun a crescut. Aceste rezultate pot fi obținute doar luând spirulină în această perioadă.

Un alt studiu efectuat pe o durată de 8 săptămâni cu aceeași doză zilnică a arătat, de asemenea, rezultate excelente, cu o reducere semnificativă a colesterolului rău la toți subiecții testați. Prin urmare, nu mai există îndoieli cu privire la eficacitatea spirulinei în aceste cazuri particulare.

Spirulina reduce nivelul colesterolului rău prin stimularea unei enzime specifice. Această enzimă, numită „lipoproteină lipază”, este de fapt responsabilă de metabolismul trigliceridelor și lipoproteinelor: prin reducerea lipoproteinelor, limitează formarea colesterolului rău sau a colesterolului cu densitate mică.

Datorită spirulinei, astăzi este foarte ușor să reglezi nivelul de colesterol bun și rău. În acest fel vă puteți proteja corpul de toate problemele care pot apărea din cauza unui nivel ridicat de colesterol rău. De fapt, puteti reduce riscul de arterioscleroză, luând doza corectă de spirulină în fiecare zi.

De ce este spirulina eficienta pentru scăderea în greutate?

Spirulina este o microalga folosită în principal pentru a completa unele deficiențe alimentare și a combate efectele malnutriției datorită nutrienților esențiali, vitaminelor și mineralelor, precum și a conținutului său bogat in proteine. În zilele noastre, spirulina este, de asemenea, utilizată pentru a atinge alte obiective, cum ar fi îmbunătățirea performanței fizice și intelectuale, recâștigarea formei sau pierderea în greutate.

Excesul de greutate se datorează în principal unei forme de intoxicație a celulelor corpului. Unele dintre organele noastre, precum vezica biliară, ficatul, pancreasul și intestinele sunt, de fapt, supraîncărcate cu toxine și nu își mai pot îndeplini funcțiile primare în mod corespunzător. Din acest motiv, organismul tinde să sintetizeze caloriile mai puțin eficient și să le stocheze sub formă de tesut adipos.

Pe de altă parte, aceleași toxine sunt responsabile de dezechilibrele hormonale care pot favoriza creșterea în greutate.

Spirulina, datorită proprietatilor sale detoxifiante, vă permite să reechilibrați aceste funcții și, prin urmare, vă ajută să pierdeți în greutate.

Beneficii pentru detoxifiere ale spirulinei

Spirulina este cunoscută pentru capacitatea sa de a detoxifica corpul în profunzime, în special datorită unei concentrații ridicate de ficocianină, un pigment care îi conferă culoarea albastră specială și care este, de asemenea, un puternic antioxidant. Ficocianina acționează de fapt prin eliminarea toxinelor acumulate, cum ar fi poluanții și metalele grele, și activarea regenerării celulare, permițând astfel organismului să se regenereze. Prin urmare, permite corpului să se purifice în profunzime pentru a ajuta la eliminarea grăsimilor.

Dar nu este singurul ingredient activ din spirulină care te poate ajuta să slăbești si sa-ti detoxifiezi organismul. De fapt, fenilalanina acționează și asupra sentimentului de sațietate. Adevărat supresor natural al foamei, menține, de asemenea, nivelul zahărului din sânge la un nivel stabil și vă permite să nu simțiți foamea în timpul unei diete de slăbit.

În cele din urmă, spirulina este o alga deosebit de bogata în proteine. Acestea din urmă sunt esențiale pentru menținerea masei musculare în timpul unei diete de slăbit. Administrarea spirulinei prin reducerea aportului alimentar vă permite să pierdeți în greutate, păstrând în același timp mușchii.

Care sunt dozele și cum să luați spirulina?

Spirulina este un super aliment interesant care trebuie consumat în multe situații, de asemenea, pentru remedierea diferitelor deficiențe și probleme de sănătate. Aflați când să luați spirulina și care sunt principalele indicații:

Când este indicat să luați spirulina?

Spirulina este o microalga foarte bogată în diferiți nutrienți și prin urmare, vă permite să combatei numeroasele mici probleme zilnice într-un mod natural. Indicațiile sale sunt la fel de variate pe cât de interesante și printre acestea găsim în special:

  • Combate oboseala – Spirulina ne ajută să redobândim energia oferind organismului nutrienții de care are nevoie.
  • O mai bună gestionare a stresului – Acționând asupra receptorilor situați în creier, spirulina vă ajută să rămâneți mai zen și să evitați stresul. Este deosebit de potrivita în caz de depresie.
  • Îmbunătățeste sistemul imunitar – Vă îmbolnăviți adesea și sunteți predispus la viruși sezonieri? Spirulina vă ajută să obtineti un sistem imunitar puternic.
  • Pierderea în greutate – Spirulina este recomandată și în caz de creștere excesivă în greutate.
  • Ajutor în convalescență – Convalescența necesită multă energie și resurse din partea corpului. Spirulina vă permite să le furnizați în mod natural.
  • Îmbunătățeste performanțele fizice – Dacă faceti sport, spirulina vă permite să obțineți cele mai bune performanțe.
    Reducerea deficiențelor – Datorită numerosilor nutrienți esențiali și vitamine, spirulina umple cele mai multe deficiențe alimentare.
  • Lupta împotriva radicalilor liberi – Datorită puterii sale antioxidante, spirulina vă permite să luptați împotriva formării de radicali liberi, care sunt responsabii pentru îmbătrânirea celulelor și a unor tumori.
  • Reglarea diabetului și a colesterolului – Spirulina ajută la reducerea colesterolului rău și ajută la reglarea nivelului de zahăr din sânge.

Dozajul ideal de spirulină în funcție de nevoile dumneavoastră

În cadrul diferitelor studii științifice care au fost efectuate pe spirulină și efectele sale benefice, un studiu a arătat că doza ideală pentru a trata persoanele care suferă de malnutriție este de 10 grame pe zi, corespunzătoare a 20 de comprimate organice de Spirulina. O astfel de cura ar trebui să dureze două-trei săptămâni. Cu toate acestea, dacă nu aveti o astfel de problema, este inutil să luați o astfel de doză de spirulină.

De fapt, dacă pur și simplu încercați să vă consolidați sistemul imunitar sau să fiți mai dinamici și să aveți o dietă normală și echilibrată, este de preferat să vă limitați la o doză între 1 și 8 grame pe zi. Diferitele teste efectuate de cercetători au făcut posibilă determinarea unei doze ideale de 3 până la 5 grame pe zi, corespunzătoare în medie la 8 comprimate de 500 mg spirulină.

Cu toate acestea, se face o excepție pentru sportivii care doresc să-și îmbunătățească rezistența la efort, în special în timpul unei competiții. În acest caz, doza poate fi crescută, doar pentru câteva zile, până la 40 de comprimate pe zi sau 20 de grame pe zi.

Dacă nu ați consumat niciodată spirulină înainte, o doza prea mare din prima zi poate duce la unele tulburări digestive. Acest lucru se datorează concentrației ridicate de fier și vitamine a acestei alge marine foarte nutritive.

Prin urmare, idealul ar fi să începeți tratamentul cu spirulină luând 2 grame pe zi și apoi creșterea dozei cu una sau două grame pe săptămână până la atingerea dozei optime de 8 grame de spirulina pe zi.

Datorită efectelor stimulative ale spirulinei, este de preferat să luați 4 comprimate dimineața și 4 la prânz, însoțite de un pahar cu apă, înainte de masa.

Spirulina provoacă efecte secundare?

Spirulina este un super aliment total natural, deoarece este o algă care este foarte des utilizată ca supliment alimentar în zilele noastre. Cu toate acestea, în ceea ce privește utilizarea oricărui produs, chiar dacă nu este chimic, este important să vă informați despre posibilele efecte secundare ale spirulinei înainte de a o consuma.

Dacă este de bună calitate și dacă este consumată respectând doza indicată, spirulina organică nu trebuie să prezinte efecte secundare negative. Cu toate acestea, în unele cazuri pot fi observate reacții adverse, cum ar fi:

Tulburări digestive. Aproximativ 3% dintre persoanele care iau spirulină pentru prima dată suferă de balonare abdominală sau tranzit accelerat care poate induce diaree. Aceste reacții adverse trec în mod natural după câteva zile de tratament și nu prezintă niciun risc pentru sănătate.

Durerea de cap și senzația de oboseală pot apărea la începutul tratamentului. Cu toate acestea, dacă problema persistă, acest lucru se poate datora unei supradoze de spirulină: prin urmare, este în interesul propriu ca dozajul să fie respectat cu strictețe.

Pentru a evita orice efect nedorit al spirulinei, este bine să începeți progresiv tratamentul prin atingerea dozei zilnice recomandate în câteva zile pentru a vă asigura că organismul se obișnuiește cu acest boost de nutrienti.

Cum să începeți un tratament cu spirulină?

Înainte de a începe un tratament cu spirulină, asigurați-vă că sunteți la curent cu contraindicațiile menționate anterior. De asemenea, trebuie să fiți atenți la alegerea unui supliment alimentar de calitate superioară, precum cel de la Hofigal – spirulina cu catina.

Dacă aveți dubii cu privire la compatibilitatea spirulinei cu starea dumneavoastră de sănătate, consultați un medic.

Durata unei cure de spirulină în funcție de obiective

În funcție de obiectivul pe care doriți să îl atingeți consumând spirulină, durata curei de care trebuie să se țină cont variază. Iată deci principalele cazuri de utilizare a acestui super aliment și durata recomandată a curei pentru fiecare dintre ele:

  • În caz de oboseală. Tratamentul cu spirulină care vizează recâștigarea formei durează în general de la una la două luni și se recomandă respectarea a minimum 30 de zile chiar dacă rezultatele sunt vizibile mai devreme.
  • În timpul sarcinii. Nu există contraindicații pentru administrarea spirulinei în timpul sarcinii. Prin urmare, acest tratament specific poate fi urmat sub supraveghere medicală.
  • În convalescență. Din nou, cu aprobarea medicului, spirulina poate fi luată pe toată durata convalescenței și chiar după aceea, pentru a întări sistemul imunitar.
  • În caz de anemie. Dacă luați spirulină pentru combaterea anemiei sau a unei deficiențe de fier, trebuie să continuați tratamentul până la atingerea nivelului dorit de fier din sânge și, în orice caz, timp de cel puțin o lună.
  • Pentru sportivi. Sportivii trebuie să ia spirulină pentru perioade mai scurte, ce coincid cu perioade de antrenament intensiv sau competiție, deoarece dozele sunt mai mari în acest caz.
  • Pentru vegetarieni. Spirulina poate fi utilizată pe termen lung, fără limită de durată, de către persoanele care urmează o dietă vegetariană săracă în proteine.
  • Pentru piele, păr și unghii. Durata unui tratament cu spirulină pentru a vindeca sau pregăti pielea pentru soare, pentru a întări unghiile sau părul variază, în general, de la două săptămâni la o lună, în funcție de rezultatele dorite.

Nu există limite reale pentru utilizarea spirulinei, deoarece acesta alga este un aliment natural și nu un medicament.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *